Ova stranica koristi kolačiće (Cookies) radi pune funkcionalnosti i boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregledavanja suglasni ste s uporabom kolačića.

Prijava
Glavni izbornik
Uz Krnsko jezero

Oko Krna pa na mala Vratca

Nešto se zaredalo to kretanje navečer na turu. Čuli smo da Dom na Krnskim jezerima radi i po zimi, par tjedana u ožujku, pa hajde da to provjerimo.

Krećemo u nedjelju popodne iz Zagreba, i u Lepeni, kod Doma Klementa Juga (700 m) smo u 19:30. Brzinsko pakiranje i krećemo po mulatjeri prema Krnskim jezerima. Sve je suho, snijegu ni traga. Nakon sat vremena, na oko 1000 mnv, stajem na skije i sve ide lakše. Lagano uzbrdo, cik cak po serpentinama. Prije gornje stanice teretne žičare dolazimo na usku, neugodnu priječnicu, srećom pa je mrak i ne vidi se koliki je bezdan ispod nas. Malo iza 22 h stižemo na Dom pri Krnskih jezerih (1385 m) i budimo domara. Telefon ne radi, nema signala, pa se nismo mogli najaviti. Gore smo saznali da imaju satelitsku Internet vezu (jer su uveli fiskalizaciju pa da mogu izdavat račune!) i da se može najaviti mailom, pa sad znamo za ubuduće.

Dom lijepo zagrijan, čak je toplo i u spavaonicama, a ima i tople vode. Bezveze sam nosila vreću. Imaju i jotu, gulaš, štrudl, sve što treba za ugodan višednevni boravak među snježnim vrhuncima.

Ujutro nas budi sunčano jutro i krećemo prema Krnu, Batognici, Vrhu nad Peski. Iza grebena se počinju dizati oblaci. Taman kad dosegnemo sedlo Prag (2068 m) počinje se prevlačiti magla preko sedla i zatvarati nam put za natrag. Malo čekamo u nadi da će se oblaci povući, i na kraju odustajemo od Vrha na Peski, skidamo cucke i počinjemo spust nazad prema Krnskom jezeru. Vrlo je toplo, snijeg je većinom težak, gnjilec. Lavine cure po okolnim grapicama, obrušavaju se niz stjenovite skokove čineći vodopade snijega, i tutnje cijelom dolinom.

Na Planini na Polju (1530 m) radimo pauzu na trijemu, opet nas je obasjalo sunce, i zaključujemo da je još rano (14 h) i možemo pogledati put na Grivu (1999 m) direktno iznad. Špure nema, snijeg je razmočen i bježi pod skijama. Jasno nam je da će na strmijim pobočjima biti još teže naći čvrstu podlogu i da nećemo daleko stići, pa okrećemo nazad prema jezeru i Domu.

Slijedeći dan krećemo na drugu stranu, prema Komni i Vratcima, tj Bogatinskom sedlu (1804 m) pa na Lanževicu (2003 m) kao krajnji cilj. Već nakon pola sata sva vrata prema Komni su zatvorena u oblaku pa mijenjamo plan i okrećemo prema suncu, tj Malom i Velikom Šmohoru. Dok stižemo do vrha prijevoja Prehodci (1639 m), i tu je već sve obavijeno maglom, pa odustajemo od Šmohora i vraćamo se u Dom. Kratka pauza prije spusta prema Lepeni. Opet stajem kod stupa koji mjeri visinu snijega, otopilo se najmanje 10 cm u prošlih dan i pol.

Na početku imamo odličan spust direktno ispod teretne žičare, a u nastavku dovitljivo vijuganje oko bukava i kamenja. Zadnjih sat vremena preostaje nošenje skija po suhoj mulatjeri, u društvu proljetnica i šumarica!

Sad kad znamo da Dom na Krnskim jezerima radi u ožujku (ove godine je otvoren do 02.04.), svakako ćemo iskoristiti tu opciju za još koju zimsku turu. Osim dalekih, moćnih vrhova u okolici Krna, zgodno je kombinirati i višednevne ture sa domom na Komni, pa da se povežu i dijelovi Triglavske magistrale.

Na turi su uživali Marko sa telemark skijama, Željko i Lovorka.

Ocijeni sadržaj
(5 glasova)
Lovorka

Pošalji e-mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Pročitajte druge članke iz ove kategorije: « Kanjavec Zimski uspon na Triglav »