Izvještaj s izleta “Napokon u Alpama nakon duge stanke”, Viševnik, 25. lipnja 2023.

Spust prema Srenjskom prevalu

Napokon u Alpama nakon duge stanke

Zadnjih par godina iz raznih razloga propuštao sam izlete u slovenske Alpe, što je na neki način čudno jer sam nekoć provodio dosta slobodnog vremena po njima. I eto napokon, nakon što sam vidio Bojanovu najavu za Viševnik, rekoh samom sebi – vrijeme je za povratak. Krenuli smo tako iz Samobora, rano u nedjelju ujutro, Miro, Dubravko, Darko, Bojan, Anja i ja. Uz kratku kavu putem, eto nas preko Bleda na Rudnom polju (koje je polazišna točka) te nakon kraće pripreme i Bojanovog uvoda krećemo prema Viševniku.

Sam put prema Viševniku tehnički nije zahtjevan, ali dosta strm većim dijelom. Prvi dio prolazi kroz tipičnu alpsku crnogoričnu šumu, a drugi  preko lijepih livada i kroz klekovinu prema vrhu. Upravo na tim livadama počinju se otvarati pogledi prema drugim vrhovima, a usponi postaju sve zanimljiviji. Naravno, najljepši dio je dolazak na sam vrh Viševnika (2070 m) od kud pucaju vidici na sve strane, a vrhunac je prekrasan pogled na Triglav s jasno vidljivom Kredaricom. Uspon do vrha traje nekih 2h umjerenog hoda.

Nakon kraće stanke na vrhu, par fotki i ruksak-gableca nastavljamo s drugim, i po mom mišljenju, zanimljivim dijelom izleta preko Srenjskog prevala (sedla) prema Studorskom prevalu. Tu započinje pravi alpski ambijent sa stjenovitim terenom,  siparom te pokojom sajlom i klinovima. Anji je to bio pravi doživljaj pošto joj je to bio prvi alpski izlet i, čini se, nikako zadnji. Na pola puta otvara se spektakularni pogled prema dolini Krme, a u blizini su se našli i ostaci proljetnog snijega. Bojan je naravno odlučio ohladiti umorne noge u tom snijegu i iskreno nije se činilo da mu je bilo neko ugodno iskustvo 😊.

Po dolasku na Stodorski preval (cca 1,5 h od Viševnika) počinje spuštanje prema Rudnom polju. Sam silaz nema nekih značajnih obilježja, osim, možda, izvora s nevjerojatno svježom i prekrasno bistrom vodom. I eto nas, nakon skoro sat i pol od prevala, na parkingu, od kuda smo i krenuli. Na Rudnom polju u hotelu obavezna kava, piva, radler, nakon čega dio nas još malo do Bleda, a dio direktno prema Samoboru.

Sve u svemu prekrasan izlet koji me definitivno podsjetio zašto toliko volim te Alpe, zašto sam toliko vremena provodio po tim planinama te zašto već po dolasku doma planiram neki novi izlet.