Tolsti vrh 1715m – Kriška gora

U nedjelju, 16.09.2018 krenuli smo preko granice u susjednu nam Sloveniju, preciznije na Tolsti vrh, koji se nalazi u neposrednoj blizini zapadno od Storžiča. Sa svojih je 1715 mnv je najviši vrh Kriške gore, koja pripada Kamniško-Savinjskim alpama.

Zborno mjesto je bio stari autobusni kolodvor u Samoboru, gdje se nas 6 članova HPD-a Japetić okupilo u 7:00h na ranojutarnjoj kavici, te smo se sa 2 auta uputili do Zavetišča v Gozdu 891 mnv. Dogovorena je kružna ruta; uspon na vrh (skozi Ježo), povratak po hrptu do koče na Kriški Gori i natrag u Gozd. Ostavili smo aute na parkiralištu kod Zavetišča v Gozdu, spremili ruksake i sebe za juriš na vrh. Vrijeme je bilo sunčano sa nešto malo oblačaka, a tempretaura idealna. Do samog vrha nas čeka put od cca 2:30h i 824m visinske razlike. Prvi dio puta prolazimo kroz malo mjesto Gozd te prolazimo kroz šumu širokom stazom. Put se sve više uzdiže i postaje strmiji, tu već znoj počinje probijati, a Helena nam sve više povećava tempo i ostavlja nas sve dalje iza sebe. Malu pauzu radimo kod „Saškine klupe“ od kuda već lagano pucaju prekrasni vidici prema dolini u smjeru Kranja. Nakon kratke pauze idućih cca 45min nas čeka još strmiji uspon do vrha, te na polovici ovog zadnjeg dijela se otvara prekrasan pogled na vrh Storžič, kojeg stalno oblijeću oblaci iz svih smjerova. Dolazimo na vrh veseli i zadovoljni.

Za nagradu vedro vrijeme nam je omogućilo prekrasne poglede u svim smjerovima: srednje Karavanke, čitav greben Košute, Storžič i Gorenjsku ravninu. Nakon već uobičajenih rituala na vrhu: lupanje žigova, fotkanja, podizanje šećera u krvi čokoladicama, uputili smo se po grebenu prema Koči na Kriški gori (1471mnv). Za oko cca 1h hoda po hrptu stigli smo do Koče n Kriški Gori, gdje smo se uz klopu, pivo i dobru zafrkanciju zadržali malo duže.  Povratak od koče do auta je bio naravno puno brži. U povratku prema Samoboru stali smo u Ljubljani. Prošetali smo oko tvrđave na ljubljanskom starom gradu smještene na brijegu usred Ljubljane i po centru grada.

Sve u svemu odličan izlet u režiji HPD Japetića i dirigentskom palicom Darka D.

Foto: Sinisa G. & Darko D.