Ova stranica koristi kolačiće (Cookies) radi pune funkcionalnosti i boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregledavanja suglasni ste s uporabom kolačića.

Prijava
Glavni izbornik
Bojan Horvat

Rio Bianco - Cima del Lago (2126 m)

...ili Bele vode - Jerebica

Jerebica je vrh koji se nalazi u Julijskim Alpama, na granici između Slovenije i Italije  iznad  Rabeljskog jezera (Lago di Predil ) . Na Jerebicu postoje dva pristupa, iz doline Možice i Jezerske doline.

Mi smo se odlučili za pristup s talijanske strane, te smo u nedjelju 13.08.2017. preko Kranjske Gore i Tarvisia otišli prema Rabeljskom Jezeru. S vrha je pogled na vrhove nad navedenim dolinama, te većem dijelu Julijskih Alpa (Montaž, Viš, Prestreljnik, Kanin, Mangart, Jalovec....).

Jezerska i Kokrska Kočna

Subota 29.07.2017.

Jezersko (Ravenska Kočna) - Češka koča na Spodnjih Ravneh (1542 m) - Zlodoška škrbina-Jezerska Kočna (2540 m)- Kokrska Kočna (2520 m)-Cojzova koča na Kokrskem sedlu (1793 m)

Nedjelja 30.07.2017.

Kokrsko sedlo (1793 m) - Bivak pod Grintovcem (2100 m) - Mlinarsko sedlo (2317m) - Frischaufova pot -  Češka koča na Spodnjih Ravneh (1542 m) – Jezersko (Ravenska Kočna)

Za vikend, 29. i 30.  srpnja 2017. godine je održan prema planu izleta, dvodnevni izlet u Kamniško Savinjske Alpe. Za izlet nas se skupilo četvero, no još pet članova i prijatelja Japetića, je išlo na jednodnevni izlet u Kamniške Alpe.

Okupili smo se u 6 sati ujutro na starom mjestu, te smo na autoputu odlučili da zajedno s njima odemo do Jezerskog. Tu smo se razdvojili, oni su otišli na feratu Češka koča, i zatim su trebali neki s nama do Jezerske Kočne i nazad, no nakon uspona feratom otišli  su preko Žrela na Kranjsku koču na Ledinama.

Mi smo se popeli do Češke koče na Spodnjih Ravneh (1542 m), i nakon odmora produžili prema raskrižju  Frischaufovog puta na Mlinarsko sedlo i Kremžarjevog puta, kojim smo nastavili prema Zlodoškoj škrbini i Kočnama. Kremžarjeva put je dobro osigurani i po suhom ne previše zahtjevan klinčani planinarski put, koji vodi na na glavni greben Grintovcev (Zdolška škrbina). Tu se Branka, koja je po sjećanju pet puta bila na Kočnama, odvaja od nas i spušta stazom preko Dolaca na Kokrsko sedlo. Nas troje nastavlja prema Jezerskoj Kočni.  Ubrzo dolazimo do najatraktivnijeg dijela puta, trbušastog uskog prolaza ispod stijene, koji koji moramo puzati, gurajući ruksake ispred sebe. Daljeput nastavlja siparom, te u zadnjem dijelu strmo se penje kroz stijenu uz pomoć sajli i klinova na Jezersku Kočnu, drugi vrh po visini u Kamniško Savinjskim Alpama. Na vrhu nema puno prostora, tak da je i kutija s žigovima i upisnom knjigom, koju je okupirao Darko, par metara ispod vrha.

S vrha smo se spustili par metara, i nastavili smo grebenskim putem prema Kokrskoj Kočni, koji nas prvo spušta u grapu između dva vrha i zatim se penjemo prema njoj. Put je osiguran klinovima i sajlama, no ima par izvađenih ili klimavih klinova, tako da je potrebna opreznost. Na vrhu Kokrske Kočne koji je prostran, odmaramo i promatramo pristigle planinare na Jezerskoj Kočni.

S Kokrske Kočne spuštamo se vrlo polako i oprezno, put je dosta krušljiv do silaska na sipar, te je puno pogodniji za uspon. Nastavljamo siparom, prolazimo blizu bivaka pod Kočnama, i dalje travnatim padinama se spuštamo navečer do Cojzovae koče na Kokrskem sedlu.

U nedjelju povratak na Jezersko. Putem uz bivak pod Grintovcem, penjemo se na Mlinarsko sedlo i zatim spuštamo Frischaufovim putem preko Češke koče i Štularjeve planine do parkirališta u Jezerskom.

Pršivec (1761 m)

Pl. Blato - Kosijev dom na Vogarju (1054 m) - Pršivec (1761 m) - Bregarjevo zavetišče na planini Viševnik (1620 m) - Koča na Planini pri Jezeru (1453 m) - Pl. Blato

U nedjelju 02.07.2017. godine, je održana izlet na gore iznad Bohinjskog jezera koji je vodio Darac. U planu izleta je bio Vogel, koji se nalazi s druge strane jezera. Zbog  vremenske prognoze, u dogovoru s prijavljenima za izlet, u četvrtak na društvenom sastanku, promjenjeno je odredište izleta.

Okupilo nas se ujutro devet, te smo otišli smo do Stare Fužine, sastali se sa još dvoje članova koji su bili na Bohinjskom jezeru. Zatim smo se planinskom cestom  odvezli do planine Blato, i napravili kružnu turu. Išli smo do Kosijevog  doma na Vogarju, jutarnja kavica, i zatim uspon  na  Pršivec, gdje  nas je ulovila lagana kišica. S Pršivca smo se po klizavom terenu, uz veliki oprez, spustli na planinu Viševnik, gdje se nalazi  Bregarjevo  zavetišče. S Planine Viševnik smo se preko Koče na Planini pri Jezeru vratili na polazište.

Završetak izleta je za neke bio uz Bohinjsko jezero, a dio je otišao obići slap Savica ispod Komarče.

Obilježavanje godišnjice Društva

U subotu, 1. srpnja 2017. na Gradišću, tradicionalno je obilježena godišnjica  Društva, gdje smo se uz polaganje vijenca  i prigodno druženje prisjetili osnivača HPD Japetić.

Podružnica Hrvatskog planinarskog društva u Samoboru  pod imenom "Japetić", osnovana je prije 94 godine  1. srpnja  1923. godine na Gradišću kod kuće obitelji Belak (Noršić).

Vijenac uz spomen ploču, položio je Darko Bišćan, koji je na  današnji dan, napunio 60 godina članstava u Društvu.

12. Japetićev pohod

U nedjelju 21.05.2017. održan je 12. Japetićev pohod. Trasa pohoda je bila: Samobor - Stari grad - Gornji Kraj - Hamor - Gradišće - Medjame (Dubrava Samoborska) - Vrhovčak – Samobor.

Start pohoda je bio u 10 h ispred starih društvenih prostorija HPD Japetić, u Starogradskoj 15, koje članovi društva koriste od 1971. godine. Prostor su sami održavali i uređivali članovi društva, a koristile su ga i nama srodne udruge (špiljari, orijentacijsko trčanje, brdski biciklizam, paraglajderi).

Preko Starog grada, Gornjeg kraja i Hamora, popeli smo se na Gradišće, gdje je 01. srpnja 1923. utemeljena podružnica Hrvatskog planinarskog društva pod imenom Japetić, prema najvišem vrhu Samoborskog gorja.

Sa Gradišća smo se spustili u dolinu potoka Ludviča, i zatim popeli do krškog platoa Medjame u Dubravi Samoborskoj, koji je u javnosti slabo poznat geomorfološki fenomen. Preko Vrhovčaka, spustili smo se nazad u Samobor, do novih društvenih prostorija u Perkovčevoj 36a.

Snježnik u suncu, Guslica u oblaku

Izlet na vrhove Snježnik (1506 m) i Guslicu (1490 m) iznad Platka, održan je u nedjelju 15.01.2017.

Nakon okupljanja na uobičajenom mjestu u 6,30 h i jutarnje kave, automobilima smo otišli na Platak. Nakon prikupljanja u Domu Platak (1111 m), po snijegu, uz sunce, krenuli smo prema Snježniku. Zbog vjetra i zaleđenog grebena, uspeli smo se do napuštenog planinarskog doma na Snježniku stazom kroz Grlo. Vjetar se je pojačavao, i na Snježniku je bilo najugodnije pod nadstrešnicom pl. doma. Stijena za zadnjih par metara do vrha, bila je okovana u snijeg i led, te kako smo već svi bili na Snježniku, radije smo se zagrijali uz topli čaj iz termosica. Zatim smo krenuli grebenom preko Međuvrha prema Guslici.

Na grebenu snijeg, kamen, malo leda i puno vjetra, pravi zimski uvjeti. Polagano smo ušli u oblak, pratimo tragove troje prethodnika i gledamo tu i tamo Platak u suncu. Pred Guslicom grabimo što brže do napuštenog vojnog objekta, da se malo sklonimo s vjetrometine. Pronalazimo u jednom od četri „bunkera“, neposredno ispod vrha priručno planinarsko sklonište. Ugrijavanje čajem i još ponekim tekućinama, i žurno se vraćamo dio puta po grebenu do raskrižja za Platak, spust livadom, a na ulasku u šumu, izlazimo iz oblaka. Spustili smo se do Platka, na kome je gužva. Prvi dan su otvorene skijaške staze, a na livadama sve puno sanjkaša.

Svi na Klek!

Što nas je sve u nedjelju (30.10.) motiviralo da krenemo na izlet?

Odlična prognoza, pomicanje sata, dobra volja, ugodno društvo.... vjerujem sve pomalo.

Nas 30 krenulo je iz Samobora do Ogulina gdje smo stigli taman na jutarnju kavu u kafiću „Nazorova 5“, zgodno mjesto, dobra kava.

Ne žureći i čekajući da malo zagrije nastavili smo do polazne točke: Kneje

Put vodi kroz šumske obronke i široke proplanke, a vidik je prekrasan. do spajanja puta sa stazom koja dolazi od Bjelskog nam je trebalo ugodnog hoda manje od 1,5 sat.

Do doma nije daleko, pola sata laganog uspona šumom.

Grupa je bila osvježena novim članovima i školarcima, što je članovima s dužim stažem hodanja izuzetno drago i neobično zadovoljstvo .

Ispred doma nam je bio dovoljan kratak odmor i nastavili smo uspon do vrha Kleka. šta vam više treba da budete zadovoljni osim pogleda i lijepog vremena.

Povratak s vrha je bio malo brži jer vam se, kao i obično, u glavi roje neobične misli: piva, hrana. odmor......

Na spustu smo naletili na naše male i velike prijatelje: Branku i obitelj Tot. to je dobar stav: od malih nogu prema velikim brdima.

Na parkingu smo se razišli s različitim idejama pa su neki svratili na palačinke u isti kafić, neki su produžili u potrazi za zimnicom ( krupmpir, zelje), a neki pravac kući.

Tekst napisala: Vesna Pavlin

Ojstrica (2350 m)

Logarska dolina - Koča na Klemenča jami – Ojstrica (Kopinškova pot)

Ojstrica se nalazi u istočnom dijelu Kamniško – Savinjskih Alpa. Sa svojim piramidastim vrhom se vidi za lijepog vremena i iz našeg Samoborskog gorja. Njena sjeverna stijena, visine 600 metara, pada prema Logarskoj dolini, istočna strana strmo pada u Robanov kot. Sjeveroistočni greben je preko Škrbine povezan sa Krofičkom (2083 m). Južne padine strmo se spuštaju prema dolini Korošice, a na sjeverozapadu je preko sedla Škarje (2141m) i Lučke Brane (2244 m) povezana s masivom Planjave (2394 m).

U nedjelju 17.07.2016. popeli smo se iz Logarske doline na Ojstricu po Kopinškovom putu, i vratili se na ishodište preko Škarja. Od Doma Planincev (837 m), popeli smo se strmom stazom kroz šumu do Klemenškove planine, gdje se nalazi Koča na Klemenča jami (1208 m). Nakon kratkog predaha, nastavili smo stazom prema Ojstrici. Na križanju puteva skrenuli smo lijevo po Kopinškovom putu (desno Ojstrica, Planjava in Korošica čez Škarje). Vrhovi su bili u oblacima, vjetar se pojačava, te pred izlaskom na Škrbinu između Ojstrice i Krofičke smo obukli jakne na sebe. Na Škrbini skrenuli smo desno stazom koja priječi strme padine nad Robanovim kotom, i dovodi nas do prvih osiguranja. Put je dobro osiguran klinovima i sajlama, te nakon nekog vremena ponovo izlazimo na greben od kuda vidimo Logarsku dolinu i vrhove iznad nje. Nakon uspona po ispostavljenom grebenu, skrenuli smo desno i priječili strmi sipar koji završava na sjevernoj stijeni. Nakon sipara skrenuli smo lijevo , i nakon nešto lakšeg penjanja uz poglede, popeli se do vrha Ojstrice. Na vrhu se ne zadržavamo predugo, te se vraćamo na ishodište stazom preko sedla Škarje i Doma na Klemenča jami.

Mala Mojstrovka (2332 m)

U sklopu priprema dijela „dolomitske ekipe“, u subotu 09. srpnja 2016. smo otišli na Malu Mojstrovku (2332 m). Zbog relativno visoke nadmorske visine polaska je među naviše obiđenim vrhovima u Julijskim Alpama. S nje je lijep pogled na Mangart, djelomično Jalovec, Ponce i vrhove iznad doline Krnice, gdje se ističu Špik, Škrlatica i Prisojnik.

Okupljanje u šest ujutro u Samoboru, vodič je Mirjana Klarić. Autima, preko Ljubljane i Kranjske gore , penjemo se na na prijevoj Vršič. S Vršiča smo se popeli na Malu Mojstrovku Hanzovom puti (zelo zahtevna označena pot) osiguranom sajlama i klinovima. Nakon dužeg odmora na vrhu, povratak na Vršič je bio južnim putem. Na kraju silaska uživancija na siparu, nekima prvi put, a neki su i morali skidati gojze zbog upalih kamenčića.

Turno skijanje s Kredarice

Protekli vikend, tradicionalno oko Uskrsa, uputili smo se u Julijske Alpe na Triglav . U subotu uspon iz doline Krma (930 mnm) do Triglavskog doma na Kredarici (2515 mnm). Neki na turnim skijama, neki pješice, dan sunčan. Dočekuju nas dežurni meteorolozi, lagano druženje s ekipom iz PK Scout, BBK Šišmiš i prijateljima iz Karlovca. Ujutro, nakon laganog ispitivanja uvjeta, odustajemo od uspona na vrh Triglava, palo je prošli tjedan oko pola metra svježeg snijega na tvrdu podlogu, klinovi i sajle pod snijegom, cepini i dereze u tom snijegu nisu dovoljni. Polako, kako je tko došao, spuštamo se nazad u dolinu.

HPD Japetić i PK Scout na Triglavu (2864m)

Članovi HPD Japetić, su se pridružili PK „Scout" na njihovom već tradicionalnom usponu na Triglav, 30. i 31. kolovoza 2014. god. . Dogovor je bio krenemo zajedno, u subotu rano ujutro, od Pokljuke, preko Vodnikovog doma, na Kredaricu, i zatim na vrh.

Zbog spavača, promijenili smo plan i dogovorili se s Scoutima da se nađemo na Kredarici. Nakon jednog sata vremena spavanja više, krenuli smo prema Mojstrani, i Aljaževom domu v Vratih (1015m). Nakon spremanja, krenuli smo u sedam sati ujutro, čez Prag, prema Triglavskom domu na Kredarici (2515m), gdje smo stigli svi malo prije podneva, i tu pričekali Scoute.

Nakon prikupljanja i odmora, svi zajedno smo otišli na vrh Triglava i spustili se nazad. U nedjelju prijepodne, pred lošom popodnevnom vremenskom prognozom, oni su se vratili istim putem nazad, a mi smo se do doline Vrata, spustili preko Staničevog doma,Tominškovim putem. Tako je prošla prethodnica slavljeničkoj ekipi iz HPD Japetić, koja se je popela slijedeći vikend na Kredaricu preko „Bamberga"!